Service professionell utrustning
Vi är auktoriserade återförsäljare och servicepartner för Miele, Podab, Swatab, Mimbly, Ken Hygiene Systems och Toucan Eco och levererar och servar tvättstugeutrustning och professionella tank- och färskvattendiskar till fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, kommuner, regioner och företag. Bland de verksamheter vi regelbundet servar hittar du bland annat vård- och äldreboenden, tandläkare, vårdavdelningar och vårdcentraler, tvättcentraler hos städbolag och gemensamma tvättstugor hos BRF:er och fastighetsägare.
Vi servar alla på marknaden förekommande fabrikat. Utöver de leverantörer vi är auktoriserade för servar vi exempelvis också Electrolux, Cylinda, Wascator, Nimo, Elbjörn, Teenexa och OSBY, för att nämna några, och kan hjälpa er med såväl underhåll som reparation, installation eller reservdelar. Har vi inte en reservdel i lager är den ofta inte mer än någon dag bort, med reservation för riktigt gammal utrustning där reservdelar ibland kan ha utgått. I de fallen hjälper vi er gärna att plocka fram rätt utrustning för era behov och tar hand om leverans och installation av er nya utrustning, såväl som miljömässigt korrekt hantering av era gamla uttjänta maskiner.
Service hushållsprodukter
Vi på Larssons Eltjänst är auktoriserad servicepartner för Miele.
Oavsett var du köpt din maskin och hur gammal den är kan vi hjälpa dig när problem uppstår. Vi servar och reparerar som exempel en tvätt- eller diskmaskin där den står installerad men du kan under garantitiden exempelvis vara tvungen att lämna in mindre produkter som dammsugare eller fristående kaffemaskiner till vår verkstad. Vill man går det även bra att lämna in större maskiner under garantitiden för att ofta kunna korta ner ev väntetid lite grann.
Utanför garantiden kan det också vara fördelaktigt att lämna in större maskiner till vår verkstad, om man har möjlighet, för att hålla nere kostnaderna. Vid service utanför garantitiden kan man som privatperson också nyttja RUT-avdraget för halverad arbetskostnad på reparationer som utförs i hemmet. Som Miele-kund kan du också ha registrerat ett kvalitetsbevis när du köpte din produkt, det gäller i 10 år från inköpsdatumet och ger ett goodwill-avdrag på 1000:- inklusive moms vid reparation om fel skulle uppstå. Sedan våren 2022 registreras dock inga nya kvalitetsbevis.
Normalt sett har vi på grund av hög arbetsbelastning inte tid att hantera fabrikat utöver Miele åt privatpersoner, åt dig som är fastighetsägare eller företagskund hanterar vi dock samtliga på marknaden förekommande fabrikat. Vid lugnare perioder tar vi dock in fler fabrikat, så som privatperson är du alltid välkommen att höra av dig för att stämma av om vi har möjlighet att hjälpa dig eller ej.
Projektering, renovering och försäljning
Går ni som fastighetsägare eller BRF i tankarna kring att renovera er tvättstuga men tycker det känns bökigt och omständigt med alla moment och många olika kontaktytor med hantverkare/etreprenörer?
Inga problem, vi kan hjälpa er från ritbordet till färdig tvättstuga och ni slipper allt trassel och klarar er med endast en kontaktperson hos oss.
Tillsammans med våra duktiga samarbetspartners tar vi hand om allt från elinstallationerna till ytskikt, VVS, snickerier till nya maskiner och annan inredning.
Kostnadsskillnaden är minimal gentemot att hålla i alla kontakter själv då vi inte gör något kostnadspåslag på våra samarbetspartners fakturor utan endast debiterar för den tid som krävs för att hålla ihop projektet. Då vi länge samarbetat med samma entreprenörer känner vi varandra ”utan och innan” och kommunikationen är enkel och rak, och beslutsvägarna korta. Det ger även dig som kund oftast möjligheten att kunna ändra dig under processen och båda lägga till och ta bort åtgärder, om så önskas.
Har ni en tvättstuga ni är nöjda med och bara är ute efter att uppdatera er maskinpark vill vi givetvis hjälpa er även där. Vi kan i utrustningsväg hjälpa er med tvättmaskin, torktumlare, torkskåp, torkrum, varm- och kallmangel, bokningssystem, automatisk tvättmedelsdosering och system för kemikaliefri tvätt, såväl som all tänkbar tvättstugeinredning som exempelvis tvättbänkar, bord, stolar, bokningstavlor, galghängare och lakansträckare, bland mycket annat.
Oavsett hur stort eller litet projekt ni har i åtanke så är ni välkomna in på en kopp kaffe, så kikar vi på hur era behov ser ut och vilken utrustning som skulle passa er bäst.
Finansering i samarbete med
Vid investering i ny utrustning kan det lätt upplevas som en stor kostnad. Kanske vill du inte binda upp kapital i maskiner då det behövs bättre på annat håll i verksamheten eller så finns inte riktigt kapitalet för att investera i det maskinbehov du faktiskt har. Detta ska inte behöva vara ett hinder för att få den utrustning du vill ha och behöver i din verksamhet eller er nya tvättstuga.
Vi samarbetar med Ikano Bank för att kunna erbjuda dig förmånliga och flexibla finansieringslösningar, som leasing eller hyra, där en stor investering istället blir en relativt låg månadskostnad. Vi kan erbjuda leasing på alla produkter vi säljer, såväl en komplett tvättstugeutrustning till en BRF som en enstaka diskdesinfektor till en tandläkarklinik.
Fördelarna är flera:
Installation
Vi kan givetvis installera allt vi säljer på ett fackmannamässigt vis, om det så är en diskmaskin till ”familjen Svensson”, medicinteknisk utrustning till en tandläkare eller ett vårdboende, eller ett komplett tvätteri i en professionell verksamhet, det spelar ingen roll.
Vi har även elektriker med full behörighet, så om er befintliga anläggning behöver kompletteras löser vi det utan problem, likväl som uppdateringar av exempelvis belysningsinstallationer eller alla andra tänkbara elinstallationer. Vi hjälper också gärna till med leverans och installation av exempelvis laddboxar till elbilar och hybrider. I mån av tid tar vi även hand om mindre elinstallationer hos privatpersoner.
Serviceavtal
Vi ser lite annorlunda på det här med serviceavtal. Många vill knyta upp kunderna med förbetalda avtal där årlig service och kanske ett visst antal felanmälningar exempelvis ingår, och även om vi givetvis gärna vill ha bra och nära relationer med våra kunder så tycker vi inte att det känns som den vägen vi vill gå. Vi tror på att debitera för det vi utför hos dig som kund, och inte för saker som vi kanske kommer göra.
För er som dock vill ha regelbunden underhållsservice, vilket absolut är en god idé för att slippa onödiga driftstopp och som är något som kan öka livslängden på er utrustning, har vi ett koncept som initialt är helt kostnadsfritt och helt utan bindningstid.
Det bygger på att vi kommer överens om hur ofta ni vill att vi besöker er för att göra en FU, ett Förebyggande Underhåll, samt vad ni vill att vi skall kontrollera när vi är hos er. Vi har checklistor för ändamålet och anpassar listan efter vad ni vill ha koll på, helt enkelt.
Därefter lägger vi in önskat intervall i vårt system som säger till när det är dags för en service hos just er. Att få denna regelbundna påminnelse är givetvis kostnadsfritt, ni betalar sedan endast för den tid som läggs ner när vi är hos er och eventuella reparationer eller åtgärder stäms alltid av innan utförande om det skulle innebära tillkommande kostnader.
Även om det kan vara skönt att veta vad utrustningen kommer kosta varje år, utifrån exempelvis ett fullserviceavtal, säger vår erfarenhet att den lägsta livscykelkostnaden generellt uppnås när du bara betalar för det som faktiskt behöver åtgärdas. Vill du som kund ändå teckna ett fullserviceavtal på din utrustning kan vi självklart lösa det på de flesta produkter vi jobbar med.
Hör gärna av dig vid frågor och funderingar, eller för prisuppgifter.